Tillbaka i hösten

Ser att många försökt nå mig! Har varit en vecka på Kreta och hotel Glykeria; återkommer om det lite senare. Men nu är jag tillbaka och kommer att fylla på bloggen…

Snabba intryck från Kreta; det var 10 år sedan senast. Norr är än mer fylld av turistanläggningar. Mitt älskade Kolymbari har fått en all inclusive anläggning- förfärligt! Men Argentina, norra Kretas bästa resturang lever fortfarande. Besök den i Kolymbari om du kommer till Kreta. 

För övrigt vill jag säga bara säga: att maten generellt sett, om man hoppar över värsta turistfällorna, har blivit mycket mer varierad och bättre. Mer genuint kretenisk.

Rapport och bilder kommer.

Ps: Har tagit mig igenom Karl Ove Knausgårds första del av ”Min kamp”. Okey, stundtals lysande men alldeles för lång…Strindberg hade gjort det på 100 sidor. En berättelse blir inte bättre ju längre den är. Skitiga rum blir inte skitigare av att beskrivas på 10 sidor och inte heller stadsmiljöers vardaglighet blir djupare  ju längre texten är.  Förr, på skrivmaskinens tid var det lättare att stryka än att lägga till i manus. Numera är det för lätt att lägga till i en färdig text…  Detta tycker en något beläst men inte proffesionellt läsare.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

