Fira Earth hour idag

Glöm inte att fira earth hour ikväll mellan 20.30 och 21.30! Inte för att den timmen du släcker ner sparar så mycket energi utan för att du då kan visa att du bryr dig och tror att du kan påverka framtiden.

Viktigt för mig är också vetskapen om att en mer hållbar framtid inte är ett steg tillbaka utan ett steg i rätt riktning. Det kan bli till ett danssteg, ett steg som ger glädje och lust. Miljöförstöring, giftig mat, ökad medeltempertur, farliga utsläpp är inte en utvecklingen som ger lycka.  

Men dansa kan man inte ensam. Därför släcker jag ner mina ellampor och tänder ett ljus i mörkret!

Ps: Efter att ha hört Juholts tal tror jag att jag ska rösta på honom nästa gång…Lite humor och mycket engagemang är aldrig fel när stora problem ska lösas.

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Fira Earth hour idag”

  1. Lena Says:

    Tummen upp!

Kommentera

