Hittaföretag är boven – inte Hitta.se

Svindleriet är ännu större än jag anade. Det är inte Hitta.se som lurar mig utan ett företag som snyltar på äkta Hitta – Hittaföretag.se.

De utger sig för att vara hitta.se och lurar dig att tro att du har ett avtal med dem!! Inte underligt att de vägrar att ringa upp dig när du klagar. Läs blogginlägget nedan.

SÄG ALDRIG JA TILL NÅGOT OCH FRAMFÖRALLT INTE TILL HITTAFÖRETAG.

Skicka gärna en protest, mailbomba: info@hittaforetag.se

Vad gör jag nu? Polisanmäler eller?

Och så undrar jag en sak: hur kan de ha mitt personnummer? Jag har ingen regristrerad firma. Vem läcker personnummer hit och dit?

Etiketter: , ,

3 svar to “Hittaföretag är boven – inte Hitta.se”

  1. Boel Stier Says:

    Klart du ska polisanmäla. Det kan ju om inte annat uppmuntra fler som har blivit utsatta för samma sak att göra detsamma. Och så bör man väl för sakens skull låta rättssystemets ljus peka åt deras håll… vilka svin!

  2. Marcus Says:

    Helt klart ska du polisanmäla, anmäl det även till Svensk handel, gör det även om du inte är medlem där.
    Hjälpte en anställd till mig att både bestrida fakturan och polisanmäla samt en anmälan till Svensk handel.
    Mannen bakom företaget är dömd fyra gånger innan i Tingsrätten, dock för olika saker, nu är han misstänkt för grovt skattebrott.

  3. lottabrinck Says:

    Jaa! Jag har idag postat en polisanmälan mot Hittaföretag.se och anmält företaget till Svensk Handels varningslista.

    Har förstått att företaget försökt finna kunder även bland kommunla verksamheter som t.ex. bibliotek.

    Som sagt varning, varning. Det är mycket svårt att uppfatta deras lilla prefix -företag- oavsett om det gäller ett telefonsamtal eller logotyp på en faktura.

Kommentera

