Coleslaw på mitt vis

Från början en nordamerikansk sötfet sallad som serveras till hamburgare och som brunchmat. Den ursprungliga passar inte riktigt min smak så jag gjorde en egen. God tycker de som provat den.

Det här behövs till 4 portioner: 300-400 g vitkål (en riktigt stor klyfta), 100 (1 dl) krossad ananas i egen juice, 2-3 msk (25 g) kokosflingor, 2 msk russin. Dressing: 1 dl lätt naturell yoghurt, 1 msk ananasspad, 0,5 tsk ört salt.

  • Gör så här: Häll av den mesta juicen från ananasen. Blanda yoghurt, örtsalt och ananasspad till en dressing.
  • Finriv vitkålen i maskin eller med osthyvel, mandolin.
  • Varva vitkål, kokos, russin i en skål. Slå över derssoingen och blanda om.
  • Givetvis kan du slopa russinen, blanda i grovt riven morot eller byta ananasen mot aplesinbitar eller rivet äpple.
Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Coleslaw på mitt vis”

  1. CrimsonAnna Says:

    Yummy-det här ska definitivt lagas:) Jag älskar vitkål i de flesta former.

Kommentera

