Äta lunch i Bollnäs

Är på jobb i Bollnäs och behöver en snabb bra  mättande lunch. Var ska man äta? Eventuella lyxiga världshus en bit utanför stan hinner jag inte till.

Går mot centrum efter 4 pizzerior, ett Kinahak, ett antal caféer, en salladsbar med typ räkor på isbergssallad ger jag upp och frågar var man kan äta ”riktig” mat? Någon middag har jag inte chans att äta förren vid nio ikväll så jag vill bli långtidsmätt.  Blir hänvisad till en pub med pizza, taco, pasta men också dagens rätt. Det bästa valet tycks spättan vara. Okey men inte så mycket mer med sin burk remoulade, färdigpanerade spätta men tack o lov för kokt potatis.

Sverige vimlar av matguider och tips på smarta, hippa, lyxiga gourméställen för mysiga kvällar. Men var finns guiden och tipsen över schyssta lunchställen? Där det går att någorlunda snabbt (kan vänta i 10-15 minuter) och där maten är genuin och hemlagad? För oss som är på genomresa, tillfälligt besök eller som är permanentboende.

Var ska jag äta nästa gång jag är i Bollnäs? Eller när jag stannar till i Säter, Hudiksvall, Dals Ed, Ljungby, Eslöv, Arvidsjaur?

Kan vi inte samla ihop till en sådan guide? Snälla ge förslag som passar även oss som inte är proffesionella krogrecensenter med företagsplånbok. Jag lägger upp en ny kategori och länkar till alla som kommer med förslag.

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

