Ingen mat på Veolia och inget annat heller

Vi drömde om en god lunch, ett glas vin och ett förbirusande svensk vårlandskap. Vi bokade plats på Veolias fredagståg mot Malmö avgång klockan tolv. Ett askmoln kom i vägen så att säga. Lunchen blev till en seg ost och skinkbaguette för 65 pix(långt i från prisvärd) och vinglaset till ett visserliget gott kaffe men ändå…Vi valde ju Veolia för att få en trevlig lunch. Restaurngvagnen hade ersatts med en extra sittvagn så att alla strandsatta flygresenärer skulle få plats.

Askmoln kan man inte rå på sa konduktören när vi klagade. Visst svarade vi och förstod.

Men hade ni kollat på webben borde ni vetat detta fyllde hon på med uppfodrande röst. Nu förstod vi inget! Ska man gå in på tågets hemsida innan man åker eller…

Ännu mindre förstod vi av det hela när den stackars studenten bakom oss förklarade att han inte hunnit lösa ut sin biljett innan och nu skulle tvingas köpa en ny på tåget. Kön på Centralen var milsvidd förklarade han. Vi har gått ut på lokaltv och det fanns på webben och förresten kunde du ha löst ut biljettten en hel vecka tidigare blev det lite syrliga svaret från konduktören. Måste jag alltså betala för två biljetter frågade studenten uppgivet? Ja.

Intressant att Veolia förväntar sig att man ska ha reda på naturkatstrofer en vecka innan de inträffar. Inte ens igår kväll visste någon av oss att flyget skulle ställas in…Och att alla skulle tvingas åka tåg och att köerna, överbokningarna skulle rubba alla cirklar. 

Nu undrar jag: Varför ska jag acceptera den svindyra baguetten istället för lunch  när Veolia inte accepterar students problem? Hur kan det komma sig att askmoln är en acceptabel ursäkt i ena fallet men inte i det andra? Vad är detta för service? Vill Veolia vara ett alternativ till SJ så får man banne mig vara schyssta. Är det verkligen okey att göra pengar på en katastrof? En extra sittvagn plus alla dubbla biljetter som måste bokas ger bra klirr i kassan. För Veolia men inte för oss resenärer. 

Undrar om vi får någon lunch på hemvägen? Vi packar matsäck. Vi vägrar Veolia.

Ps. Gick just in på Veolias hemsida. Inte en stavelse om att restaurangvagnen var indragen eller att köerna för att ta ut biljetter är milslång. Inte ett ord om askmolnet!

Annonser

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: