Varför sushi när man inte äter ris

Läste i dagens Metro om donnorna som inte vill äta kolhydrater och som blir förvånade över att de blir utslängda från sushinbuffén – ät så mycket du vill för 99 kornor. Är det konstigt att personalen blir förtvivlade när de rensar sushin från ris och bara petar sig laxbitarna och romkornen?

Snacka om slöseriet med mat och resurser. Och hur sjutton kunde  Metro vika halva första sidan åt dessa  bortskämda damer i yngre medelåldern? På nätet finns de dock inte!

Min kompis E. och jag tyckte restaurang Rice på Banergatan gjorde helt rätt och bokad raskt ett lunchmöte där om någon vecka.

Ikväll blir det ”nu är vi barnfria” rätten stekt salt sill med löksås, kokt potatis och massor av rårivna morötter. Och vi petar varken bort löken eller potatisen.

Etiketter: , , , ,

3 svar to “Varför sushi när man inte äter ris”

  1. CrimsonAnna Says:

    Himmel så bortskämt och okunnigt. Beställ en tallrik sashimi istället. Både billigare och trevligare.

  2. Robster Says:

    Jag blev mörkrädd när jag läste det. Det var det gnidigaste jag sett på länge. Det enda som jag kommer på i samma anda var min gamla jobbarkompis som tog doggy bag när vi var på julbord (ca 1 kg) och när jag själv jobbade och en dam strök av all rom från äggen. Att sedan ungen är med på bilden känns mest som ett offeralibi, för att man skall tycka än mer synd om dem.

  3. gunilla Says:

    Bra att du påpekar detta.
    Men det var den stekta sillen som fick snålvattnet att rinna. På måndag är det min tur.

Kommentera

